Hur ska den egna organisationen komma i gång med systematisk och genomtänkt digital arkivering? Vilken information ska sparas, hur och varför? Detta får du svar på under utbildningen Föreningens arkivering – nu och för framtiden.
Utbildningen riktar sig till anställda och frivilliga inom föreningar- och förbund. Utbildningen ordnas i två delar. Under den första delen går arkivchef Lena Karhu från Svenska centralarkivet igenom det mest centrala om arkivering. Under den andra delen som är en frivillig workshop, hjälper Lena med konkreta frågor som gäller just din förening eller ditt förbund.
Utbildningsdatum:
Efter att ha deltagit i utbildningen har du lärt dig om:
Eventuella frågor som gäller arkivering eller digital arkivering kan också ställas på förhand i samband med anmälan så att Lena kan behandla frågorna under första tillfället.
Den information och material som uppstår i ett förbund- eller förening består av värdefull kunskap om föreningens verksamhet. Informationen stöder kontinuiteten i verksamheten, är viktig för kommande föreningsaktiva och är dessutom samhälleligt värdefull.
Utbildningen hålls via Zoom. Länken till Zoom-rummet skickas senare till den e-postadress du anger vid anmälningen.
Anmäl dig senast 11.3.2021.
Jag vill anmäla mig till utbildningen
Välkommen med!
Kontaktperson: Amy Jägerskiöld, pedagogisk planerare amy.jagerskiold@sfv.fi, 050-3955900.
Vi förbehåller oss rätten till ändringar.