Föreningen som arbetsgivare: löneadministration

20 mars 2024 kl. 18.30 – 20.00

Är du den som ansvarar för den administrativa processen gällande föreningens löner, som till exempel löneräkning och löneutbetalning?

Välkommen på vår onlinekurs som ger dig kunskap och verktyg att hantera processerna professionellt och göra dem smidigare och enklare. 

Vår erfarna föreläsare, Jenny Nyman, ekonomiansvarig vid SÖU, guidar dig genom följande områden och delar också med sig av sina insikter och erfarenheter:

  • vilka uppgifter man behöver av arbetstagaren
  • mall på arbetsavtal
  • obligatoriska försäkringar 
  • löneräkning i praktiken 
  • introduktion till palkka.fi 
  • anmälan till Inkomstregistret 
  • Suomi.fi-rättigheter 

Efter kursen har du verktygen som gör dig mer självsäker i din roll som löneadministratör.

Har du specifika frågor och önskemål kring innehållet? Kontakta Malin Ström, sakkunnig och ansvarig för Föreningsresursen. Du når henne per e-post: malin.strom@sfv.fi

Jag vill anmäla mig till utbildningen

Kursen är ett samarbete mellan SFV, SÖU och Folkhälsans förbund. 

För oss är hållbarhet viktigt.  När du anmäler dig till utbildningen räknar vi med att du deltar. Får du skäligt förhinder – avboka i god tid  så att någon annan kan delta i stället. På så sätt bär vi ett socialt och ekonomiskt ansvar, och arbetar för ekologisk hållbarhet tillsammans. 

Vi förbehåller oss rätten till ändringar. 


Plats
Nätet