Frågor och svar om SFV:s webbtjänst för ansökningar

 

Hur loggar jag in?
Börja med att registrera ett användarkonto. Registrera kontot med din eller din organisations e-postadress. Då du skapat ett användarkonto skickas en bekräftelselänk till den e-postadress du angett. Klicka på länken för att slutföra registreringen.

Tips: Om du ansöker om bidrag för en organisation, rekommenderar vi att du anger organisationens e-postadress då du registrerar användarkontot. På så sätt kommer man åt ansökningarna även vid personalbyten.

Hur kan jag byta lösenord?
Du kan byta lösenord genom att klicka Glömt lösenord?. Alla lösenord är krypterade och vi ser dem inte. Vi kan inte byta eller återställa ditt lösenord. 

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Klicka på Glömt lösenord?. En bekräftelselänk skickas till din e-post. 

Kan jag spara min ansökan och fortsätta senare?
Ja. Alla ändringar du gör sparas automatiskt. Det finns ingen separat Spara knapp. Nästa gång du loggar in kan du fortsätta där du slutade. 

Den gråa förklaringstexten försvinner när jag börjar skriva - var kan jag läsa den
Samma text finns att läsa bakom frågetecknet efter textfältets rubrik.

Varför kan jag inte skriva in summan som jag ansöker om?
Du gör upp din budget i vårt system. Skillnaden mellan dina kostnader och inkomster är den summa som du kan ansöka om. Ifall du har gjort en separat, mer detaljerad budget kan du ladda upp den som en bifogad fil. Kom ändå ihåg att fylla i budgetdelen i själva ansökan. 

Behöver alla fält i formuläret fyllas i?
Så gott som alla fält är obligatoriska. Ifall du glömt fylla i något, meddelar webbtjänsten vilka fält som ännu skall fyllas i innan du kan skicka in din ansökan.

Jag klickade på Skicka in, är jag klar nu?
Ja. Du får en bekräftelseruta där det står att din ansökan är inskickad.

Kan jag göra ändringar i min ansökan efter att jag skickat in den?
Nej. Då du sänt in din ansökan utgår vi från att den är komplett. Du kan läsa din ansökan men inte längre ändra den. 

SFV vill att jag kompletterar min ansökan - hur gör jag det? 
Ifall vi har frågor eller något är oklart, låser vi upp din inskickade ansökan så att du kan komplettera den. När du loggat in klickar du på penn-ikonen till höger. Du kan sedan komplettera din ansökan. Klicka på Skicka in när alla kompletteringar är gjorda. 

Var skall jag redovisa gamla beviljade ansökningar?
Du ska redovisa alla bidrag i vårt nya system, även bidrag från 2018 och tidigare. 

Då du redovisar bidrag från 2018 eller tidigare ska du använda den e-postadress du använde då du beviljades bidrag. Om du inte vet vilken e-postadress du använde, kontakta Viveka Åberg, viveka.aberg@sfv.fi, 040-5331 710.